måndag 9 maj 2011

Redan maj...

Ja vad ska man säga? Tiden går fort när man har roligt? Själv tycker jag terminen gått supersnabbt och maj månad bara springer förbi i raskt tempo.

För tillfället har vi olika teman igång i de olika årskurserna. Års 7 arbetar med "Boken om mig" och ska vara färdiga med detta nästa vecka, då ska allt lamineras och sättas ihop till en egen liten bok. Vissa har kommit långt och har bara renskrivningsprocessen kvar samt välja vilka bilder som ska finnas med. Andra har en del kvar att arbeta med men jag tror och hoppas att allt blir bra.
Års 8 arbetar med klassiker och är i gång med både bokcirkelgrupper, instuderingsfrågor och allmän läsning. De har även sett filmen Oliver Twist, vilken jag tror att de tyckte var ganska bra om man ska utgå ifrån deras filmrec.
Års 9 har mycket på sin agenda som händer men arbetar just nu med författare som Selma Lagerlöf, August Strindberg, Gustaf Fröding och Karl Erik Karlfeldt. Samtliga delar av NP är färdiga och för de flesta gick det riktigt bra! Vid sådana här tillfällen önskar jag dock att jag kunnat följa dem sedan de började års 9 och inte sista terminen i år 9.

Utanför fönstret skiner solen och det ser ut att bli en varm och skön dag. Kanske kan års 8 sätta sig ute på gräsplätten och läsa ur sina klassiker idag på svensklektionen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar